viernes, 23 de marzo de 2012

les petjades del futur

Un dels objectius d'aquest espai de reflexió, d'aquest blog, era compartir amb els possibles lectors i lectores aquelles iniciatives i projectes socioculturals que engegarem. Una manera de mostrar experiències on treballem i que ens fan "redescobrir l'animació sociocultural" en molts més àmbits dels tradicionals. 

Segurament del projecte que més parlarem serà d'aquell que duguem a terme als municipis de la comarca valenciana de la Ribera Baixa, en especial en Albalat, Benicull, Corbera, Llaurí i Polinyà. Aquest projecte, que anirem presentant-vos poc a poc, és centra en el foment d'una experiència formativa per a la participació eficaç de la joventut a través d'un programa de dinamització juvenil dut a terme en un centre d'ensenyament secundari.

Voldria aprofitar aquest post per a explicar un poc de la actual exposició temàtica que tenim col·locada a l'institut de secundaria i que incorpora algunes accions didàctiques. 


Una de les principals finalitats del projecte de dinamització juvenil SucroJove és la promoció d'una participació efectiva dels i les joves en el seu entorn social més proper. A més aquesta màxima pot dur incorporada l'educació en valors i competències al llarg del procés participatiu. En aquest sentit, les exposicions temàtiques són un clàssic, i amb elles s'aconsegueix treballar valors i competències socials que complementen la formació de l'alumnat, fent-la més transversal.

La actual exposició temàtica “POLE POSITION. Una cursa cap a un futur diferent” ha omplit el centre de petjades amb referències a un ideal educatiu que forme als joves com persones crítiques i participatives. Una mostra que té la finalitat de llançar algunes idees-força relacionades amb una concepció del centre d'ensenyament diferent al tradicional. Les més importants són:
  • Concebre la gratuïtat universal i igualtat de tracte en l'educació com un dret bàsic de la persona que ha de conèixer i defensar.
  • Entendre la diversitat de cultures com estructura dorsal de l'enriquiment de les societats contemporànies.
  • Promoure l'educació emocional i una cultura de les emocions com metodologia de treball per a un aprenentatge efectiu.
  • Ampliar la visió purament acadèmica dels centres educatius, integrant talents i creativitats alternatives.
  • Entendre que els centres educatius conviuen amb realitats més àmplies, fomentant la concepció d'una estructura comunitària inclusiva. 


Podeu consultar el dossier didàctic de l'exposició en el següent enllaç: Dossier didàctic. 
   

No hay comentarios:

Publicar un comentario